dinsdag 2 december 2014

Warme voeten, tijd voor nieuwe schoenen

Ik heb al jaren last van koude voeten. Voetverwarming hielp maar was niet de ideale oplossing. Overschoenen hielpen ook tot beperkte mate.

De kern van het probleem zijn de huidige schoenen. Het zijn geen winterschoenen dus voorzien van ventilatie en ze zijn dan nog te klein voor dikke kousen in de winter.
Met een leeftijd van 4 jaar en tien duizenden kilometers op de teller hebben ze hun diensten al bewezen. Maar ze zijn nog niet afgeschreven.

In de winkel waar ik ging gaan kijken voor nieuwe schoenen in promotie viel mijn oog op een paar echte winterschoenen. Iets waar ik al jaren naar op zoek was. Na passen werd het een maatje 44 (normaal heb ik 42) fluogele Northwave Artic Commuter M schoenen. 200€ armer ging ik de winkel uit.

Gisteren reed ik met Bango naar het werk bij 2°C en had lekkere comfortabele voetjes.
Vandaag met de roets en dezelfde temperatuur was het erg aangenaam rijden. De binnenzijde is gevoerd en het is net alsof je wollen pantoffels aanhebt.

Northwave arctic in Fluo Geel
Keen Touring sandalen / Carnac Escape / Northwave artic

6 opmerkingen:

  1. I have some as well-- I only use them in the winter but they are worth the money!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Birger,
    Is dit de Arctic Celsius of Fahrenheit?
    Groeten,
    Wim

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Wim,

      Dit is als ik het goed zie dezelfde schoen als de mijne, de Artic Celsius, ik heb ze in het zwart.

      Groeten, Adri.

      Verwijderen
    2. Het is de Northwave Artic Commuter M

      Klein overzicht:
      - Artic Commuter M = Fluo en SPD
      - Artic Commuter R = Fluo en geen SPD
      - Artic CELSIUS ARTIC GTX = Zwart en SPD
      - Artic FAHRENHEIT = Zwart en geen SPD

      Verwijderen
    3. Bedankt Birger, weer wat wijzer!

      Verwijderen
  3. Hoi Birger,

    Ik heb dezelfde schoenen vorig jaar al in gebruik genomen, en ben er zeer tevreden mee!

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen